miercuri, 21 septembrie 2011

Cît de eficient este LinkedIn în găsirea unui job la noi în Moldova

http://inpascani.ro/
LinkedIn este o reţea de socializare orientată spre mediul de afaceri, ce la moment are peste 120 mln. de membri. Alături de Twitter şi Facebook (şi mai recent Google Plus), LinkedIn este o reţea despre care se scrie tot mai des în presa internaţională, popularitatea sa fiind în creştere. Astfel că încă în vară mi-a apărut întrebarea (şi ideea scrierii unui articol) cît de eficientă şi utilă este această reţea în găsirea unui job la noi în Moldova.

I aspect ţine, cum e şi normal, de numărul de moldoveni care au cont pe acest site - nu am găsit deloc informaţii la acest subiect nicăieri. Cele 61 de contacte ale mele de pe LinkedIn îmi indică un număr de cel puţin 2.300 moldoveni înscrişi pe site. Personal estimez că pe LinkedIn sunt înscrişi maximum 10 mii de moldoveni - mult prea puţini, pentru ca reţeaua să aibă pe-adevărat importanţă la noi în ţară.

Al II aspect ţine de numărul de joburi pe LinkedIn în RM: de-abia acum, recent, am observat o ofertă de muncă la noi în ţară pe acest site. Am înţeles că şi mai înainte au fost oferte de muncă, însă numărul mic de joburi, care cel mai deseori e nul, indică faptul că şi la acest aspect LinkedIn în Moldova este în minus.

Am fost curios să văd cîte oferte de muncă sunt şi în alte ţări: România - doar 120 joburi, Statele Unite - doar 52.516 joburi! Din cîte ştiu eu, de regulă doar 10% din membrii LinkedIn caută de lucru pe site - chiar şi aşa, 120 joburi la 50.000 de români, şi 52.516 la 5 mln de americani, mi se pare extrem de puţin. Şi atunci, de ce LinkedIn este aşa de vestit şi de promovat în presa internaţională? Mie mi se pare LinkedIn o chestie mai degrabă "umflată"...

Pe de altă parte, am înţeles că Linkedin funcţionează şi prin alt mod: deseori unii angajatori îţi observă profilul, contactîndu-te apoi direct. Am înţeles că mulţi s-au angajat astfel, inclusiv din Moldova. Care este amploarea acestui fenomen, adică cîţi se angajează prin acest mod, nu ştiu.

Cert e că, cel puţin la noi în Moldova, LinkedIn este departe de a fi eficient şi util în căutarea unui job. Probabil că mai este nevoie de încă vreo 3 ani, şi ca LinkedIn să ajungă la cel puţin 100 mii de moldoveni înscrişi pe site, ca firmele să aibă de unde alege, precum şi să publice oferte de muncă în această reţea. Astfel că acum ai mai multe şanse să dai de oferte de lucru prin facebook (da, pe facebook, la fan page-urile unor companii, acestea îşi publică şi funcţiile vacante), decît prin LinkedIn.

P.S. La urmă nu îmi rămâne decît să vă recomand să vă creaţi un profil în această reţea, pentru că nu strică niciodată, şi nici nu ştii cum vă va fi norocul. Şi totodată, celor care au deja cont acolo, să mă adauge, dacă doresc, la contacte. Mă găsiţi aici ;).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu