marți, 20 septembrie 2011

De ce prefer facebook-ul

http://fcm-tirgumures.info/
Mai bine de 95% din timpul pe care îl dedic reţelelor sociale îl petrec pe facebook. De cînd m-am conectat la internet (4 ani în urmă), am avut conturi şi pe faces, băşcălie, netlog, etc, însă pînă la urmă pe toate le-am şters, contul de pe facebook fiind cel care a rezistat cel mai mult (îl am deja de 3 ani) şi pe care nici nu intenţionez să-l şterg în viitorul apropiat. Un detaliu curios, anul trecut, cînd a avut loc o "invazie" masivă a odnoklasnicilor pe facebook, simţind o degradare puternică a "calităţii" utilizatorilor moldoveni de facebook, am avut dorinţa de a-mi lichida contul, dar pînă la urmă nu am făcut-o. Decizie pe care nu o regret deloc acum.

Un motiv pentru care prefer facebook-ul, şi care, recunosc, a fost principalul argument pentru care am decis anul trecut să-mi păstrez contul, este acela că prin intermediul acestei reţele îmi pot promova articolele de pe blog. Lunar îmi vin cîteva sute de vizitatori de pe facebook, şi anul trecut, cînd am observat că majoritatea bloggerilor moldoveni se promovează intens pe această reţea, mi-am zis să-mi păstrez contul măcar pentru această utilitate. Pe parcurs s-a dovedit că facebook îmi este mai mult de folos.

De exemplu, al doilea motiv pentru care prefer facebook-ul este că el funcţionează ca un agregator de ştiri, în care "se adună" şi sunt promovate mai multe noutăţi şi informaţii, astfel fiind la curent cu ceea ce se petrece în ţară şi lume chiar nevrînd, fără măcar a citi articolele de ştiri (în majoritatea cazurilor mi-e de-ajuns să citesc titlul ştirilor ca să-mi dau seama despre ce e vorba). Un alt lucru pentru care apreciez facebook-ul este că nu rareori am fost informat despre unele întîmplări/evenimente încă înainte ca despre ele să se scrie în presă - este uimitor cît de rapid şi de multe lucruri poţi afla de la simple postări ale oamenilor de pe facebook. De asemenea, facebook-ul te poate ţine la curent cu diferite evenimente ce urmează a fi organizate (flashmob-uri, concursuri, etc).

Iar ultimul motiv, care este şi cel mai important, ţine de oameni. Cum n-ar fi, dar facebook mă ajută să cunosc diferiţi oameni, şi să-mi fac unii prieteni. De asemenea, mă ajută să-mi fac o idee despre anumiţi oameni, pentru ca cînd să mă întîlnesc cu ei, întîmplător sau planificat, să pot iniţia o discuţie (hei, eu te cunosc de pe facebook :D) sau să mă simt mai familiar/liber în preajma lor. Plus cunoscînd o mulţime de oameni, cunoşti şi diferite gînduri şi viziunile lor de a vedea lumea, îmbogăţindu-ţi propria realitate. Şi cert e că, la moment, nu am o alternativă pentru facebook, o altă reţea socială în care aş putea să-mi menţin relaţiile cu foştii mei colegi sau cu prietenii.

Legat de alte reţele sociale în comparaţie cu facebook, ce aş putea spune? LinkedIn şi twitter sunt pur şi simplu din alte domenii, create cu alte scopuri, astfel încît nu rivalizează practic cu facebook; plus că şi la numărul de utilizatori moldoveni acestea sunt net inferioare reţelei lui Mark Zuckerberg. Google Plus - la început s-a făcut o mare gălăgie, în ultimul timp nu se aude mai nimic de el. Nu-mi place de Google Plus deoarece design-ul site-ului îmi pare făcut ca de topor. Plus că e şi mare linişte pe-acolo, şi nici nu cred că în viitorul apropiat acest site va depăşi facebook la numărul de utilizatori. Iar în privinţa la odnoklasniki, antipatizez site-ul şi pentru că e rusesc (şi controlat încă de FSB), dar şi pentru că am impresia că toţi proştii au cont acolo.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu