luni, 26 septembrie 2011

Offline Sun Communications - despre organizare

http://ionurusciuc.wordpress.com/
Sîmbăta trecută am fost la un offline cu directorul Sun Communications, John Maxemchuk. Nu am să scriu acum despre ce am discutat acolo, pentru că intenţionez ca articolul despre offline să apară într-o revistă economică online, săptămâna viitoare. Acum am să scriu doar despre organizarea offline-ului.

Ţin să precizez că acesta e primul offline economic la care am participat. Pot însă să spun că din toate offline-urile la care am participat (am vreo 5, sau mai multe la activ), acesta de departe a fost cel mai bine organizat. Atît de perfect organizat, încît asta a şi fost, de fapt, singura "problemă" a offline-ului. Acuşi explic de ce.

Cei de la Sun Communications au dorit să facă un offline cu bloggeri, astfel că au angajat o firmă de PR, BDR Associates, reprezentanţa din Moldova. Aceştia, după cît se pare, pentru I oară au organizat un offline cu bloggeri, pentru că s-au străduit din răsputeri să-l facă perfect. Offline-ul a avut loc la Skyland, un complex hotelier destul de drăguţ aflat la 12 km depărtare de Chişinău. 

La offline au fost invitaţi 15 bloggeri. Idee nu am cum au fost selectaţi aceştia: recunosc că eu însumi am fost uimit (şi încîntat) de invitaţie (personal sunt sigur că fac parte din primii 100 bloggeri din Moldova, dar în nici un caz din primii 15). Din ceea ce am auzit, cică bloggerii au fost selectaţi din diferite locaţii ale Chişinăului (dar de unde cunosc ei unde trăiesc eu?). Am observat totodată că majoritatea bloggerilor nu erau din categoria celor vestiţi (după părerea mea), sau care scriu des - unii chiar îmi erau completamente necunoscuţi (precum şi eu lor). Cum am mai spus, idee nu am cum ne-au selectat, dar mă bucur mult că şi eu am fost invitat.

Cum a scris şi Nicolae Apostu, bloggerii au fost bine îndopaţi. Într-adevăr, a fost foarte multă mîncare, chiar prea multă, lucru pe care l-am semnalat şi eu între cîţiva bloggeri, şi pe urmă, cînd ne-am despărţit, alţi bloggeri le-au spus acelaşi lucru organizatorilor. Se crea o situaţie oarecum de disconfort: în I rînd, ei chiar se aşteptau ca noi să mâncăm toată mîncarea aia (era mîncare pentru vreo 2 zile, probabil)? Şi 2, se crea senzaţia că parcă vor să ne ghiftuiască şi cumpere cu mîncărurile alea atît de bune. Zic eu că o simplă masă, puţin mai modestă, ar fi făcut o impresie egal de bună. Nu degeaba se zice, că cînd e prea bine, strică. 

Organizatorii au fost la I offline, şi probabil de asta s-au şi scăpat cu mîncarea. Mi-a plăcut însă felul în care s-a organizat prînzul: s-au adus 3 tăvi de mîncare pe 3 mese, hrănindu-ne în picioare în jurul lor, ceea ce a dus ca să purtăm cu directorul Sun Communications discuţii mult mai interactive şi deschise. Acesta, apropo, a mîncat în rînd cu noi, bloggerii, devenind mult mai deschis în comunicare. Un lucru ce mi-a lăsat o bună impresie despre el.

La final am primit nişte cadouri de la Sun Communications. Nu m-am uitat decît acasă la ceea ce am primit: am rămas uimit să văd că am primit un cadou cît de cît scump. Personal nu agreez însă ideea dăruirii bloggerilor a unor cadouri scumpe: iarăşi mi s-a creat impresia că au vrut să ne cumpere. Îmi amintesc şi acuma cum la offline-ul lui Dodon, acesta la final a început să distribuie tricouri şi chipiuri, eu însă ieşind deodată din încăpere. Probabil că există o categorie de bloggeri, care, ca oameni, dacă nu li se oferă ceva dulce (cadouri), nu au de gînd deloc să scrie de bine despre tine. Nu ştiu. Eu însă, ştiu precis că nu fac parte din această categorie.

La final pot spune, cum am mai scris, că evenimentul a fost organizat foarte bine, chiar prea bine. Cu această ocazie vreau să recomand altor companii, politicieni, dacă vor să facă un offline cu bloggeri, să apeleze la serviciile BDR Associates ;). Iar eu personal, vreau să mulţumesc aici şi celor de la Sun Communications, dar şi celor de la BDR Associates Chişinău, pentru invitaţia de a participa la acest offline.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu