vineri, 23 septembrie 2011

Omul anului 2011

http://www.vipmagazin.md/
Pentru al doilea an consecutiv, cei de la Vip Magazin au lansat concursul "Omul anului", pentru a decide cine a fost cel mai bun în domeniul său în anul 2011. Asta deşi mai sunt încă 3 luni din acest an, în care se pot întîmpla multe. Interesant. Dar fie.
Pe facebook s-a făcut mare gălăgie cu ocazia concursului, aşa că am hotărît să-mi expun şi eu opinia la acest subiect, sau pur şi simplu să spun pentru cine am votat.

Dintre politicieni, pentru mine Dorin Chirtoacă e clar politicianul anului. Personal nu credeam că va reuşi să recîştige Primăria concurînd cu Dodon. În privinţa acestuia din urmă, acesta chiar a fost foarte activ şi s-a evidenţiat puternic în acest an, dar înfrîngerea rămâne înfrîngere. Plus că mai e şi comunist. Lupu este un trădător, şi un nimeni, iar Filat, s-a evidenţiat mai mult cu sky jet-ul şi călărind calul lui Voronin, vorbind ironic. Dacă serios, Filar ar putea pretinde la politicianul anului, căci s-a manifestat şi el în unele probleme destul de complicate (ca de ex Moldtelecom), dar pentru anul ăsta cred că ar trebui să se mulţumească cu locul II (anul viitor poate fi al lui, parcă simt. Cine ştie).

Femeia anului: Buliga out, Antoniţa Forari - fără supărare, dar în fotografia pusă de Vip Magazin arată groaznic (sau pur şi simplu mie îmi este antipatică straşnic. Cred că s-ar putea de căutat şi pus o poză mai bună), iar Barbu - adică ce, dacă s-a căsătorit cu un miliardar, să o facem femeia anului, să dăm exemplu la celelalte moldovence? Am votat pe Zinaida Jioară. Pe lîngă faptul că este şi foarte drăguţă, ea a reuşit să se impună şi într-un "sport bărbătesc", fotbalul, reuşind să ajungă preşedintele FC Dacia.

Managerul anului: cum să-l votezi pe Machedon, dacă anul ăsta am părăsit StarNet-ul datorită preţurilor înalte  de la abonamentele lor? Belostecinic - sorry, dar ASEM-ul mi se asemuieşte în minte cu un cuib de corupţie, cu el în frunte. Preşedintele Victoriabank imediat mi se asociază cu Plahotniuc, astfel că am votat pe Silvia Radu, deşi idee nu am cine e ea :).

Artistul anului - Zdob şi Zdub şi Natasha deodată out (îmi sunt antipatici). Dintre cei 2 rămaşi, într-un final l-am votat pe Sasha Lopez. Dar dacă e s-o spun cinstit, toţi 4 îmi sunt indiferenţi.

Businessmanul anului - am votat cu Dorian Berdos, patronul reţelei de farmacii "Felicia", pentru că ceilalţi 3 sunt nişte moşnegi. Plus Glorinal şi Auto Space nush ce mi se asociază cu ceva negativ în subconştientul meu. În realitate, toţi 4 îmi sunt nişte necunoscuţi (de unde i-au ales?)

Faţa TV a anului: Aurelia Vasilică şi Natalia Moraru? Fiţi serioşi! Am votat pe Alecu Mătrăgună, pentru că este o faţă nouă în televiziune (cel puţin pentru mine), plus că de Lorena ştiu de atîta timp, încît m-am săturat deja de ea: nu mai privesc demult emisiunea "În Profunzime".

Liderul de opinie al anului: Anatol Ţăranu, Vitalie Andrievschi - cine mai sunt şi ăştia? L-am votat pe Petru Bogatu, pentru că de Boţan am nush ce nişte păreri negative în minte.

Descoperirea anului: am votat Mishelle (poza ei este foarte nepotrivită. Ar trebui schimbată cu alta), deşi, cînd am căutat mai tîrziu pe google, am înţeles că şi Valentina Naforniţă ar merita acest titlu.

Rebelul anului: într-adevăr, cum zice şi Oxana, Oleg Brega nu are practic rivali în Moldova în ceea ce priveşte rebeliunea. Dar cealaltă jumătate a lui este că el şi mai este un provocator, care înţelege deseori democraţia şi respectarea drepturilor omului doar în interesul lui, călcîndu-i în picioare uneori pe alţi oameni. Voloc, un comediant, Valuţă - mare rebel straşnic, azi aud prima oară de el. L-am votat pe Valerian Ciobanu, pentru că mi se pare cel mai necăjit (în viaţă) dintre toţi :D.

Blogger-ul anului - iată aici un domeniu în care mă simt ca peştele în apă, cunoscînd foarte bine toţi cei 4 concurenţi. Recunosc că m-a uimit foarte mult să-i văd aici pe Vlada Ciobanu şi pe Ion Grosu, bloggeri care scriu destul de rar, aş spune eu. Dar sincer, mă bucur pentru ei că au nimerit în top. La categoria asta pentru mine este clar ca bună ziua că Eugeniu Luchianiuc este bloggerul anului, el fiind, în opinia mea, şi cel mai mare blogger de la noi din Moldova (ca Vali Petcu în România). Personal însă, l-am votat pe Ion Grosu, pentru că este singurul care scrie articole extrem de bune (majoritatea lor), care, după ce le-am citit, simt într-adevăr că am aflat ceva nou şi bun, ceva deştept.

Ei bine, ce pot să spun la sfîrşit? După cum aţi observat, am votat mai mult în baza simpatiilor şi sentimentelor subiective, decît cum ar trebui să fie în realitate. Plus că, o bună parte din cei înscrişi în concurs îmi sunt total necunoscuţi, astfel încît nici nu prea aveam cum să votez altfel. În fine, fiecare cu părerea lui şi cu simpatiile sale ;).

2 comentarii:

  1. Să ştii că împărtaşesc aproape aceleaşi opinii ca şi tine. În rubricile "Politicianul anului", "Faţa TV" a anului şi "Descoperirea anului" sunt oameni pe care într-adevăr îi apreciez şi care merită titlul de VIP, în rest ...la fel mulţi pe care nu-i cunosc, sau nu-i apreciez şi care zic eu, nu pot fi VIP-uri.

    RăspundețiȘtergere
  2. Victoria:

    Mersi frumos :).
    Într-adevăr, mulţi oameni necunoscuţi şi pentru mine.

    RăspundețiȘtergere