luni, 19 septembrie 2011

Riddick

http://wallpapers.free-review.net/
Îmi plac foarte mult filmele cu acest erou-personaj. Mă gîndesc că ele îmi plac atît de mult deoarece îmi place ideea eroului principal, Riddick, care reprezintă prototipul omului care în nici un caz nu acceptă să se supună cuiva, nici unui om sau unei autorităţi, dar nici nu tinde să supună sau să conducă pe cineva. Un om care tinde să se izoleze de oameni şi spre binele acestora, dar şi al său - independenţă deplină.

Un om care ascunde o adevărată bestie în sinea sa, pe care însă ştie să o controleze, dar şi să o dezlănţuie împotriva celora care îi doresc răul. Iar aici apare a doua ideea a filmului care îmi place extrem de mult: sunt situaţii în viaţă cînd un anumit rău, imens şi periculos mai multor oameni, poate fi oprit şi distrus doar de către un alt rău, mai mare decît primul, dar nepericulos oamenilor (paşnici).

Ideea răului care distruge un alt rău, ultimul rău fiind un pericol la adresa cuiva sau a societăţii. Sau a scopului (bun) care scuză orice mijloace (atîta timp cît costul mijloacelor nu depăşeşte beneficiul scopului obţinut - adaug eu, din raţionalism). Or, sincer, de mai mulţi ani mi se "legitimează" în minte ideea că tot răul din toată societatea noastră (şi din întreaga lume, inclusiv) poate fi înfruntat şi lichidat doar printr-un alt rău. Că cu binele şi compromisul nu mai faci treabă, şi doar violenţa mai poate (re)stabili dreptatea pe acest pământ. Aş dori foarte mult să mă înşel, dar mă tem că am dreptate. Pentru că realitatea şi viaţa de zi cu zi parcă nu face decît să-mi întărească această idee...

2 comentarii:

  1. Îmi plac toate filmele unde se filmează Vin Diesel :), ultimul film pe care l-am privit în care era și el a fost "Fast five", de asemenea, m-a marcat "A man Apart". În rest, acuș privesc și filmul sus-numit de tine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Trudi:

    Şi mie îmi plac majoritatea filmelor în care a jucat Vin Diesel. Este un actor bun.

    RăspundețiȘtergere