marți, 18 octombrie 2011

Plus pentru Orange

Ieri la amiază, chiar înainte de a mă porni la un oficiu Orange, am primit mesajul ăsta:

"Salut, Victor

Am citit articolul http://vciobanu.blogspot.com/2011/10/orange-fura.html de pe blogul tau, am gasit in contacte numarul tau de telefon si am verificat cum ai fost taxat in luna curenta.
In data de 29.09.2011 s-a inclus bonusul pentru apeluri in retea Seara si Week-end de 56 minute sau 3360 secunde (84 lei), valabil pana in 29.10.2011.
Din 29 septembrie pana in 14 octombrie ai efectuat apeluri din bonus de 1132 secunde. In data de 14 octombrie la orele 20:00 ai initiat un apel catre un numar Orange care a durat 60 minute. Dupa 60 minute apelul a fost intrerupt (deoarece durata maxima a apelului este de 60 minute). Acest apel a fost taxat astfel: 2228 secunde ai vorbit din bonusul disponibil, iar urmatoarele 1373 secunde le-ai vorbit din credit (ai vorbit in Magic Zone 30%)."

Am scris înapoi celor de la Orange pentru a afla ce număr am sunat pe 14 octombrie, şi am aflat că se începe cu cifrele 69. Urma a 2 zi să mă duc la Orange să scriu cerere să aflu ce număr am apelat, dar înainte de asta am căutat seara prin telefoanele familiei ceva urme, intuind parcă, şi avea să găsesc într-un final în telefonul sorei apelul respectiv, ce a durat o oră. Apoi, după ce le-am explicat de mai multe ori alor mei ce s-a întîmplat (care era cauza), peste o oră mama şi-a amintit că a efectuat un apel în acea seară de pe telefonul meu.

Mai pe scurt: mama mea a sunat-o pe sora, şi a uitat să închidă convorbirea. Pentru ca situaţia să fie "perfectă", sora mea tot. Şi astfel, din neatenţia a 2 oameni, "am vorbit" 60 de minute. Norocul meu că aveam 50-60 lei bonus, că altfel aş fi "vorbit" de 90 lei din creditul real. 

Acum, legat de articolul meu "Orange mă fură?", acesta a supărat cîţiva prieteni de-ai mei, angajaţi la Orange. Faţă de conţinutul articolului, nu am nimic ce-mi imputa: am descris situaţia (problema), am enumerat posibilele variante la ce s-ar fi putut întîmpla, şi am scris că mă voi adresa la Orange, ceea ce am şi făcut (în chiar seara aia am scris un mesaj la Orange de pe situl lor). Deci, nu am atacat, sau dat vina pe Orange.

Ceea ce i-a indignat pe aceştia e titlul, în care mă întrebam dacă Orange mă fură. Pe de o parte, faptul că mă întrebam nu reprezintă nimic negativ la adresa Orange (titlul nu era o afirmaţie, sau concluzie), pe de altă parte, "subliminal", titlul atacă pe cei de la Orange. Motivele pentru care am hotărît să utilizez acest titlu sunt două: în primul rînd, pentru că credeam că cel mai probabil problema ţinea de Orange, în al doilea rînd, deoarece doream să atrag cît mai multă atenţie la problema mea. 

Obiectiv îndeplinit cu succes, probabil, dacă ţinem cont că cei de la Orange au citit articolul meu şi apoi m-au ajutat să mă clarific. Zic asta pentru că eu aşteptam să fiu clarificat în baza mesajului meu scris de pe site lor, însă se pare că articolul meu a ajuns primul la ei, cei de la Orange fiind prezenţi şi activi la ceea ce se petrece în blogosferă (sau cineva i-a îndrumat către articolul meu).

Recunosc că am exagerat, pe de o parte, cu acest titlu, însă, după cum se observă, el a funcţionat, ajutîndu-mă să descoper adevărul. Iar articolul ăsta, cu un titlu favorabil Orange, l-am scris special pentru a echilibra situaţia, clarificîndu-mi şi cititorii în privinţa finalului problemei. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu