joi, 10 noiembrie 2011

Bucureştiul

Am fost săptămâna trecută, în week-end, în Bucureşti. Am mai fost în România de 2-3 ori mai înainte, dar e pentru prima oară cînd am vizitat Bucureştiul. Înainte de a trece la fotografii, am să-mi scriu pe scurt impresiile.

Am auzit mai demult o aşa vorbă, că acolo unde şi statul este mai mare (teritoriu, populaţie), şi clădirile sunt mai mari. Or, acest lucru îl şi simţeam în Bucureşti: o mulţime de clădiri imense, mult mai mari şi mai impunătoare decît cele din Chişinău.

A doua impresie: oraşul mi-a părut foarte frumos, mult mai frumos decît Chişinău. E posibil să exagerez, din 2 motive: trăind de-o viaţă în Chişinău, sunt obişnuit, şi săturat deja de el, necunoscutul fiindu-mi mai interesant; şi 2, scurta noastră excursie a avut loc mai mult prin centrul istoric al Bucureştiului, unde aveam ce vedea frumos. Dar totuşi rămân la părerea că Bucureştiul e un oraş mult mai frumos decît Chişinău.

Oamenii - arată la fel ca noi (la fizionomie). Nush de unde stereotipul ăsta că Bucureştiul e plin de ţigani, dar nu am văzut decît 3 în hotelul în care am fost cazaţi. Şi poate printre babele cerşetoare de pe străzi, dar nicicum mulţi cum zic unii basarabeni răuvoitori. E interesant să-i asculţi pe românii de-acolo cum vorbesc în accentul lor, chiar e oleacă hazliu (pentru mine), şi diferit faţă de al nostru. Însă am rămas uimit să observ că nu toţi vorbesc aşa, unii dintre ei (ca cei de la Şcoală) au accentul şi stilul de a vorbi chiar foarte apropiat de al nostru, basarabean.

Singurul minus al Bucureştiului faţă de Chişinău e faptul că are mult mai puţine fete frumoase, pe km2, decît noi. Sau cel puţin eu nu prea am observat fete frumoase. În schimb, au ceva special, de parcă ar fi mai simpatice, mai drăguţe. Probabil că e din cauza că nu par a fi obsedate după machiaj şi modă ca cele din Chişinău.

În fine, pot spune că a fost interesant să văd Bucureştiul. Cel mai interesant îmi era faptul că deşi mă ştiam un străin, adică din alt stat, mă simţeam în Bucureşti ca acasă. Oamenii practic fix ca noi, am mai scris, şi la fizionomie, şi la comportament - acelaşi popor suntem. Plus lipsa limbii ruse (de pe anunţuri, magazine, stradă, etc.) îţi crea o stare de satisfacţie şi plăcere.

Ateneul Român





Casa Poporului

Parcul Carol I


5 comentarii:

  1. Victor, mi-a plăcut şi mie Bucureştiul, dar rămân îndrăgostit de Sibiu. Dacă nu l-ai vizitat, ţi-l recomand. Bucureştiul are prea multe cabluri prinse de stâlpii de electrificare (care arată chiar urât la intersecţii) şi unele clădiri prea aproape de stradă (adică trotuarele nu sunt atât de spaţioase). Dar ai dreptate când spui că nu sunt atât de mulţi ţigani pe cât trepidează unii cu rea-voinţă. În rest, mă bucur că mi-ai reamintit de excursia pe care am avut-o prin Bucureşti, câţiva ani în urmă. Toate bune!

    RăspundețiȘtergere
  2. O vizită de neuitat !!! Mi-a plăcut lipsa limbii ruse... Oare când va fi şi la Chişinău ?

    RăspundețiȘtergere
  3. Mischescu:

    Da, ai dreptate cînd zici de cablurile atîrnate de stîlpi pe sus, precum şi de trotuare.
    Şi sunt convins că şi Sibiu, şi multe alte oraşe din România sunt foarte frumoase.
    Toate cele bune şi ţie!

    RăspundețiȘtergere
  4. ProAdevăr:

    Probabil cînd vom face Unirea :D :)

    RăspundețiȘtergere
  5. o ţigancă de lângă o biserică, aflând că suntem din basarabia, a zis că e pământ românesc :)

    RăspundețiȘtergere