marți, 20 decembrie 2011

Puma: 1 + 1 = 4

wallpapersfullhd1080p.blogspot.com
Anul trecut am vrut să-mi iau o căciulă de la Puma. M-am dus în perioada reducerilor de pînă la 30%, preţurile mi s-au părut prea mari, şi am decis să aştept reducerile mai mari. Cînd m-am dus la 50% reduceri, toate căciulile erau deja vîndute. Lecţia învăţată: ori plătesc mai mult şi îmi iau căciula, ori rămân cu nimic.

O săptămănâ în urmă am observat că la Puma căciulile erau la 35% reducere. Trebuia să achit 160 lei pentru căciula dorită. Mult, dar trebuia să mă decid rapid dacă mi-o iau sau nu.

În week-end un prieten îmi spune că la Puma este o nouă promoţie, 1+1=4 (plăteşti 2 produse cele mai scumpe, iar pe cele mai ieftine le iai gratis), şi mă roagă să mă duc să mă uit (dorea o minge), poate luăm ceva împreună. Împreună cu un alt băiat, am fost la Puma, ne-am uitat la preţuri şi la cam ce ne-am putea lua noi 3, ieşind într-un cîştig cît mai mare. Cît ne-am întors acasă, şi apoi toată seara, mi-am tot sucit creierii cum să găsesc o formulă ca să luăm cît mai ieftin pentru noi, şi să achităm în mod echitabil/drept toţi 3. Şi Evrika! am găsit soluţia perfectă.

A 2 zi am fost la Puma toţi 3 şi mi-am luat căciula dorită cu doar 134 lei. Cum asta? Apropo, primul prieten şi-a luat o minge şi o căciulă, şi al 2 prieten, tot o căciulă. Iată calculele/metoda:

339 lei mingea + 269 lei căciulă + 239 lei căciulă + 239 lei căciulă = 1086 lei.
Noi însă am achitat doar pentru primele produse, cele mai scumpe, adică doar 608 lei (56% din 1086 lei). De aici facem proporţiile:

339 : 1086 x 608 = 190 lei
269 : 1086 x 608 = 151 lei
239 : 1086 x 608 = 134 lei
(190 + 134) + 151 + 134 = 609 lei

Unul a achitat 324 lei, altul 151 lei, iar eu 134. Sau altfel spus, fiecare am achitat şi obţinut o reducere de 44% din preţul produselor cumpărate. O situaţie mai mult decît cîştigătoare pentru toţi trei, eu şi prietenii mei plecînd mulţumiţi de achiziţiile făcute şi de preţul plătit. Dar cel mai mult ce mă bucură, este că am avut ingeniozitatea să descoper metoda asta, şi să-i împac pe toţi, inclusiv şi pe mine. O metodă simplă parcă, dar care mi-a luat cîteva ore de frecuş la cap, cum să achităm cît mai echitabil fiecare.

Şi care e ideea acestui articol? Dacă vă doriţi ceva să vă luaţi din Puma, puteţi să profitaţi de moment. Vă mai găsiţi 3 prieteni/cunoscuţi, vă luaţi fiecare cîte un lucru de care aveţi nevoie, şi la urmă veţi plăti obţinînd mari reduceri. Singura condiţie pe care trebuie să o respectaţi este ca produsele luate gratis să fie de o valoare cît mai apropiată de cele plătite: atunci şi reducerea va fi cît mai mare. Dacă însă doi îşi vor lua produse de peste 1000 lei, iar ceilalţi 2 chestii de 200 - 300 lei, reducerea va ieşi de vreo 20% - insignifiantă.

Dacă nu vi se primeşte să vă luaţi ceva acum, nu disperaţi: urmează luna ianuarie, cu reduceri de pînă la 50%, şi apoi, peste vreo 3 săptămâni, va veni perioada reducerilor de pînă la 70%. Singura problemă e că la reducerile de 70% nu rămân decît produsele de mărimi mari (eu de exemplu mărimea S sau M pentru mine nu mai găsesc), sau foarte scumpe, ce nu s-au vîndut înainte datorită preţului ridicat. Astfel că, de regulă, cea mai bună perioadă de dat "lovitura" e cea a reducerilor de pînă la 50% ;).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu