duminică, 26 februarie 2012

Cele 7 păcate capitale în educarea copiilor

alexionescuthinks.wordpress.com
Rareori nimeresc articole inteligente/extrem de bune, dar cînd le nimeresc, tare greu îmi mai iesă din minte. Ca şi acesta, un articol despre greşelile capitale pe care le fac părinţii şi profesorii în educarea copiilor.

Cele şapte păcate capitale ale educaţiei copiilor, conform psihiatrului brazilian Augusto Cury, sunt:
1) A corecta în public
2) A exprima autoritatea cu agresivitate
3) A fi excesiv de critic: a obstrucţiona copilăria celui educat
4) A pedepsi la furie şi a pune limite, fără explicaţii
5) A fi nerăbtădor şi a renunţa să mai faci educaţie
6) A nu te ţine de cuvînt
7) A distruge speranţa şi visele

Unele dintre greşeli le ştiam, ca de exemplu, a nu-ţi certa şi umili copilul în public. Totuşi, deşi regula asta e cea mai cunoscută (în societate), nu rareori am văzut părinţi care-şi certau, şi chiar băteau copii nu doar de 7-12 ani, ci chiar de 2-3 ani. Groaznic.

Citind doar aceste reguli, ele nu-ţi spun multe, şi nu impresionează. Însă ceea ce m-a impresionat a fost argumentarea, şi implicaţiile pe care le au dacă aceste greşeli sunt comise. Spre exemplu, a nu te ţine de cuvînt faţă de un copil duce la aceea ca acesta să-şi proiecteze asupra mediului social o neîncredere cumplită, ceea ce îi va cauza conflicte grave cînd va ajunge la maturitate. Nici prin cap nu putea să-mi treacă aşa ceva. Pură inteligenţă, adică capacitate de a gîndi profund.

Şi tot aşa, la fiecare greşeală, explicaţiile şi consecinţele acestora asupra copiilor le puteţi citi pe financiarul.ro. Un articol care ar trebui citit obligatoriu, de mai multe ori, de fiecare părinte, şi viitori părinţi, precum şi de profesori, care nu rareori îşi educă elevii menţionîndu-le: "voi sunteţi nişte proşti şi nu ştiţi nimica"...

Cel mai groaznic în toată povestea asta este că copiii educaţi greşit, ca viitori părinţi nu fac decît să reproducă reacţiile şi greşelile părinţilor. Şi astfel, o linie continuă de generaţii educate greşit şi traumate psihic...

4 comentarii:

  1. Am citit şi eu acest articol, am vrut şi eu să zic ceva de el, dar ai zis-o bine şi tu (conjuncţie intenţionată). Într-adevăr educarea unui copil presupune multă trudă. Am doi verişori de 2-3 ani, părinţii câteodată nu au ce să le facă. Dintr-o parte mi se pare că e atât de uşor, însă realitatea e alta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într-adevăr, educarea unui copil presupune multă trudă. Şi în special, multă înţelepciune.

      Ștergere
  2. E foarte instructiv acest articol. Multumim.

    RăspundețiȘtergere