miercuri, 29 februarie 2012

Iarna: dominaţia negrului

https://www.facebook.com/
Well, ce e ciudat/se evidenţiază în fotografia asta? Un cap "roşu" al unui tip. Tipul ăsta sunt eu.

Anul trecut mă tot frământam şi nu puteam înţelege de ce inconştient alegeam să umblu cu căciula mea roşie, cînd mai aveam încă vreo 3, negre. Pînă mi-am dat seama: scurtele de iarnă pe care le aveam toate erau de culoarea neagră, scurtele de toamnă - la fel, 3 din 4 căciuli - negre, blugii - de culori întunecate (albastru închis) şi o pereche sură, coftele - majoritatea negre, mănuşile - negre, cizmele, pantofii - negri, ghetele de iarnă, 2 modele - ambele negre! Iar peste 95% din toţi oamenii pe care îi observam pe stradă, erau îmbrăcaţi la fel în negru! Şi dacă mai ţinem cont de faptul că iernile la noi au devenit posomorîte şi fără de zăpadă, cu mult glod şi mocirlă, îţi dai seama că pînă şi natura iarna este dominată de culoarea neagră!

Bine, pe de o parte este o argumentare raţională a acestui exces de negru: iarna e frig, această culoare atrage razele soarelui, şi astfel ne e mai cald în hainele negre. Doi la mîină, iarna de fapt ar trebui să fie anotimpul albului: al ninsorii şi zăpezii. Acum însă trăim vremuri ciudate, în care iarnă nu mai e iarnă, ci mai mult o mocirlă.

Toată această negreaţă din jur duce, voit sau nevoit, la depresie şi slăbiciune de viaţă. Culoarea neagră în exces te deprimă şi îţi reduce pofta de viaţă. Căciula mea roşie reprezenta de fapt singura mea pată de culoare (aprinsă) din iarnă. Cea care mă stimula, îmi creştea "adrenalina", şi mă punea în mişcare, reducînd din efectele excesului de culoare neagră din jur.

Cert e că de-atunci am înţeles că trebuie să-mi mai schimb garderoba în privinţa la hainele de iarnă, şi că trebuie să fiu mai atent cînd îmi voi procura haine pentru acest sezon (chiar înainte de a-mi da seama de acest lucru mi-am cumpărat o pereche de ghete, mai groase (eu le numesc pentru mine de iarnă), de culoare neagră). Şi că culorile chiar au importanţă în viaţa noastră.

2 comentarii:

  1. Eu, înainte, fiind mai tinerică :), eram într-un fel obsedată de culoarea neagră. Stau acum și mă gândesc că nu aveam pe atunci nici o predispoziție la depresie. La moment, mi-am diversificat și eu garderoba, dar, oricum predomină culorile neutre și cele energizante: portocaliul și galbenul îmi prevestesc adrenalina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde de la om la om, probabil. Însă această culoare, mult prea des folosită, induce tristeţe şi depresie - aşa am citit. Ea totodată înseamnă mister şi originalism, creativitate, conformism, etc.

      Ștergere