miercuri, 30 mai 2012

Două târguri de carieră eşec

http://chisinau.aiesec.md/
Am participat şi la târgul de carieră din 24-25 mai, şi la cel de azi, organizat de ANOFM. Nu mi-a plăcut niciunul. La primul târg mi-a displăcut faptul că unele companii au venit de formă, mai degrabă pentru a-şi promova serviciile decât pentru a angaja pe cineva. Unele companii nici nu ştiau de ce posturi de muncă au nevoie. 

Personal mă aşteptam ca la fiecare companie, pe un placat mare să fie posturile vacante, iar pe masă foi cu cerinţele concrete pentru fiecare job. Ca la Farmacia Familiei, dacă nu mă greşesc. Nu a fost însă aşa. Multe companii nici foile alea nu le aveau, astfel încât trebuia să intri în discuţie, dacă doreai să afli ceva. Pentru un tip nesociabil ca mine, chestia asta nu mă motiva deloc.

Caz concludent despre tipul meu de personalitate, întîmplat cu Linella: luând o foaie de la ei, reprezentanta companiei m-a întrebat dacă doresc să îmi spună ce scrie acolo. I-am zis că nu, că prefer să citesc decât să ascult. Or, aşa sunt eu, şi ca mine o mulţime de alţi oameni: preferăm dintîi să aflăm jobul şi cerinţele concrete, şi apoi, dacă ne interesează ceva, să intrăm în vorbă. Din păcate noi, aşa tip de oameni, am fost "ignoraţi".

Târgul organizat de ANOFM a durat doar până la ora 15.00. Companiile îşi strîngeau catrafuţele încă de la 14.30. Poate e vina mea că am aflat de târg (orele) doar cu o oră înainte de terminarea acestuia. Însă cred că ar fi fost mult mai normal ca acesta să dureze până seara, orele 17.00 - 18.00. În rest, nici aici mare lucru. La I etaj universităţile şi şcolile profesionale, ce nu mă interesau deloc. La al doilea etaj, vreo duzină de companii. Deci nu mare lucru. 

În concluzie pot spune că prea puţin ceva util pentru mine am aflat de la aceste târguri. Două târguri eşec pentru mine - rămas cu impresia că acestea s-au făcut "lijbă". Adică superficial. Şi nu-s de vină (doar) organizatorii - nici companiile de la noi nu sunt tare inteligente şi corecte. Participă doar de formă, pentru reclamă şi promovare, o bună parte.

3 comentarii:

  1. Ooo, mulțumesc Victor, pentru părere. Chiar vroiam să citesc undeva cum s-au desfășurat aceste târguri de muncă. Aș fi vrut să pot să mă duc și eu la ele, să văd diferența.
    Aici, în Cluj, am fost mai de fiecare dată când s-a organizat vreo unul. Dar diferența e mare. Două-trei multinaționale angajau în jurul la 300 de angajați, pentru toate tipurile de posturi, cât și pentru unele categorii sociale dezavantajate. Multe companii IT: Endava, Emerson,Yonder. Intership-uri și entry level-uri pentru studenți. Păcat că s-au prezentat urât. Și ai mare dreptate când zici că multe companii vin numai de dragul promovării, pentru „vizibilitatea”ei pe piață și mai puțin pentru recrutare, pentru că în mare parte așa și este.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu plăcere.
      E posibil ca părerea mea să se fi format negativă datorită tipului meu de personalitate. Alţi oameni poate au rămas mulţumiţi de târguri. Nu ştiu.

      Ștergere
    2. Posibil, dar, sunt de părere că ar trebui organizate aceste târguri pentru toți și pentru toate. Să vizeze pe mai mulți. Să fie o organizare reușită, ceea ce ai remarcat și tu mai sus.

      Ștergere