miercuri, 23 mai 2012

Funcţiile executivului

http://www.cartier.md
Am terminat azi de citit cartea lui Chester I. Barnard, "Funcţiile executivului". Autorul a fost un om de afaceri american, şi un administrator public, cu o bogată experienţă de viaţă în aceste domenii. Mai multe despre acest om puteţi citi pe wikipedia.

Cartea sa, "Funcţiile executivului", se pare că este singura carte scrisă de dânsul. Ceea ce o face şi mai extraordinară: una singură scrisă, dar foarte bună. Lucrarea lui Barnard ar fi fost considerată drept cea mai influentă carte din domeniul administrării publice în anii 1940-1990, şi a doua cea mai influentă carte din management.

În esenţă, "Funcţiile executivului" reprezintă o lucrare în care se încearcă a expune, crea şi dezvolta o teorie a organizaţiilor, precum şi a cooperării umane. Autorul a expus şi dezvoltat o asemenea teorie pentru a arăta care este misiunea şi funcţiile unui administrator (de succes), care să facă o organizaţie să supravieţuiască şi prospere.

Teoretic cartea asta este destinată doar celor interesaţi de management şi administrare publică, însă eu aş recomanda-o tuturor. Ceea ce mi-a plăcut foarte mult în dânsa este că ea conţine o mulţime de idei şi teorii, care pot fi aplicate şi în psihologie, şi în politologie, în înţelegerea mai bine şi a fiinţei umane, dar şi a statului, care el însuşi reprezintă o organizaţie. Aş recomanda această carte tuturor celora care vor să înţeleagă cât mai bine viaţa umană, precum şi societatea în care trăiesc.

P.S. Două momente important de menţionat: cartea asta se găseşte în vânzare în librăriile Cartier la un preţ de doar 10 lei (ultimele exemplare); şi 2, cartea este foarte greoaie de citit şi înţeles.

4 comentarii:

  1. mi-am notat-o, am trecut-o în listă, mă interesează domeniul managementului, cât și a psihologiei, mulțumesc ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Dă şi nişte citate care ţi-au plăcut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ap aici e şi problema: că ideile şi teoriile care mi-au plăcut sunt exprimate în pagini întregi, dar nu într-un citat. Astfel că îmi este cam imposibil să reproduc nişte propoziţii care mi-ar fi plăcut, căci ele nu există, deoarece ele nu ar avea sens rupte din context.

      Ștergere