vineri, 8 iunie 2012

Despre noile maşini de lux ale lui Timofti, Filat şi Lupu

http://www.alexbordian.com
Ştirea principală de azi, care a indignat publicul, este cea cu noile maşini de lux ale lui Timofti, Lupu şi Filat. Presa a prezentat informaţia mai mult într-o manieră critică, negativă. Doar Publika mi-a părut mai obiectivă, şi mai generoasă în informaţii.

Publika menţionează că maşinile mai vechi ale oficialilor aveau o vechime de 10 ani şi 500 de mii de km la bord. Dacă e adevărat, atunci, într-adevăr maşinile trebuiau înlocuite cu unele noi.

Doi la mână, directorul SPSS, Igor Bodorin, afirmă că automobilele au fost procurate cu o reducere de 24%, adică de 30 mii euro, în urma negocierilor cu reprezentanţii Mercedes. Dacă e adevărat, atunci e un plus mare pentru ei. Automobilele vor fi în serviciu cel puţin 10 ani, a mai menţionat directorul SPSS.

Pe de altă parte. În opinia mea, problema principală a RM nu constă în faptul că suntem săraci, ci în lipsa modestiei şi a echităţii în societate. În acest context, nu pot să nu mă întreb dacă nu ar fi fost mai corect din punct de vedere etic, şi chiar mai pragmatic, de cumpărat nişte maşini mai ieftine.

Din câte ştiu eu, dacă nu mă greşesc, în Cehia maşinile oficialilor (a preşedintelui, etc) sunt Skoda Superb. Ei au ales această maşină din cauza că Skoda e marca lor naţională. Deci e un caz mai unic, în sine. Pe de altă parte, RM nu este mai bogată decât Cehia. Ba chiar mai săraci suntem. Astfel că nu pot să mă întreb: de ce nu au fost luate şi oficialilor noştri nişte Skode Superb? Nişte automobile mai puţin luxoase şi scumpe? Sau ar fi fost ruşinos ca preşedintele ţării să fie plimbat într-un aşa automobil? Prostii!

RM este o ţară săracă. Din acest punct de vedere, ar fi fost corect ca maşinile de serviciu ale oficialilor noştri să fi fost mai modeste. Şi nu ar fi fost nimic ruşinos în asta. Ci chiar o virtute, şi o atitudine de respect faţă de oamenii simpli, din banii cărora s-au cumpărat automobilele. Aşa însă, politicienii nu au făcut decât să adâncească clivajul dintre ei şi poporul simplu. Ei se cătăie în automobile de lux, noi mergem pe jos. Ei sunt bogaţi, noi suntem săraci. Ei sunt duşmanii noştri (iertaţi-mi comunismul din mine).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu