marți, 26 iunie 2012

La Replica

http://prime.md
Duminică am fost la emisiunea Replica, în calitate de blogger de la Bloguvern. S-a discutat despre BAC-ul de anul ăsta, în special despre copiat. Per general, am rămas cu impresia că nu s-a discutat nimic adânc, nu s-a intrat în esenţă de ce tinerii copie şi ce soluţii am putea aplica pentru a lichida acest fenomen.

M-au mirat foarte mult declaraţiile Ministrului Educaţiei. Acesta mi-a lăsat impresia de om naiv, idealist şi optimist. Zice că la BAC s-a bazat pe moralitatea tinerilor şi a profesorilor - care moralitate, în această societate amorală? Zice că are încredere în sistemul educaţional din RM, asta când persoana de la CCCEC a spus că dacă ar fi fost controlate toate centrele de BAC, situaţia ar fi fost dezastruoasă. Şi mai zice că de vină e o minoritate activă, când noi ştim destul de bine că majoritatea tinerilor copiază.

Cum a zis Doru Dendiu, ministrul ori e rupt de realitate, ori se face mort în păpuşoi. Ministrul s-a justificat (după emisiune) că e optimist pentru că nu are altă variantă în profesia pe care o are. Poate că e drept, dar, mă gândesc, poate nu ar fi mai bine să avem un ministru realist, unul care să taie în carne vie, dacă e necesar?

Ministrul mi-a lăsat impresia de un om deştept, erudit, amabil şi plăcut. Precum şi că este un teoretician. Ori aici este şi buba: cât de practic şi eficient este el în funcţia pe care o are? Pentru că teoria şi practica sunt 2 lucruri diferite.

Emisiunea s-a terminat totuşi într-o notă optimistă. Ministrul ne-a promis o reformare a sistemului educaţional, prin adoptatea, în curând, au unui Cod Educaţional. A spus că acesta prevede decongestionarea curriculumului şcolar, în sensul că copii vor învăţa maximum 8 disciplini, nu 15 ca în prezent. O idee bună, zic eu. Însă nu ştiu care sunt alte prevederi, şi dacă sunt prevăzute măsuri care să ducă la lichidarea copiatului în şcoli. Rămâne de văzut dacă sistemul educaţional va fi reformat, sau vom rămâne cu aceleaşi probleme, grave, ca şi acum.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu