joi, 14 iunie 2012

(Semi)Maraton în Moldova? Nu, n-am auzit

http://www.mediasinfo.ro
Ideea de a fugi un maraton mi-a venit 4-5 ani în urmă, când mă antrenam atletism la Clubul Sportiv USM. Ideea mi-a revenit în primăvară, după ce un prieten a alergat 6 km, eu cronometrându-l. Anul ăsta nu am făcut nici o zi atletism, însă joc destul de des fotbal, astfel încât am o condiţie fizică destul de bună. Astfel că, a început să mă bată tot mai des la cap ideea că mi-ar plăcea să alerg un semimaraton, şi chiar un maraton, după ceva mai multă pregătire şi antrenamente.

Am alergat 4-5 ani în urmă şi distanţe de 10-12 km. Astfel mi-am distrus complexul din copilărie că sunt bun doar la sprint, dar că nu aş avea deloc rezistenţă pentru distanţe mari. Nu pretind că aş putea alerga acum 42 km, însă cred că aş putea face faţă să alerg un semimaraton. Dar ce folos, dacă în RM nici nu se ştie de asemenea competiţii, după cât se pare.

Am intrat pe site-ul Federaţiei de Atletism din RM, m-am uitat în calendarul competiţiilor, şi în toate borţile de pe site, dar nu am găsit nimic legat de organizarea unui (semi)maraton în Moldova. Le-am scris şi un mesaj celor de la FAM - dar ce, credeţi că ei îţi răspund? Am căutat şi pe google, şi pe site-urile internaţionale de maraton, dar nu am găsit nimic legat de aşa ceva în RM.

Astfel încât nu pot să nu mă întreb: ce fel de ţară e RM, ce fel de Minister al Sportului avem noi, şi cu ce se ocupă Federaţia de Atletism, dacă în RM nici nu s-a auzit de organizarea unui (semi)maraton? Suntem chiar atât de rămaşi în urmă? Sau, dacă se organizează, de ce nu se promovează evenimentul deloc? Pentru ca să participe şi amatorii? Sau promovarea sportului şi a unui mod de viaţă sănătos nu este o prerogativă a Guvernului şi Federaţiei de Atletism?

Nu îmi doresc să alerg un (semi)maraton pentru recorduri sau pentru premii. Vreau să o fac pentru mine: să îmi depăşesc propriile limite, să îmi demonstrez că pot, să capăt mai multă încredere în sine. Şi poate şi pentru o diplomă, pe care aş şi plăti-o, care să-mi confirme că am ajuns la final. Diplomă care să o arăt copiilor mei, pe care să îi îndemn să facă şi ei sport, şi să îmi depăşească rezultatul. 

Dar, mde, pe degeaba îmi doresc. Căci, naiba ştie cu ce se ocupă FAM, căci în RM nici nu s-a auzit de organizarea unor asemenea întreceri pentru amatori (inclusiv şi pentru atleţi, probabil).

6 comentarii:

  1. sincer, dacă s-ar organiza vreun (semi)maraton sau maraton, aș vrea și eu să particip la el, m-aș și pregăti pentru asta, motivația ar fi mai mare să alerg în fiecare dimineață :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În România se organizează, şi în Bucureşti, şi în oraşe de provincie. Poate acolo ar fi trebuit să încerci.

      P.S. Dimineaţa nu e bine de alergat. Doar să faci jogging, o mică înviorare, se permite. Dacă te forţezi dimineaţa, când corpul e semiadormit, îţi creşti şansele de suprasolicitare a inimii şi de infarct.

      Ștergere
    2. Și în Cluj se organizează maratoane și semi, eu am participat la un semimaraton de 3 ore în aprilie, m-am dus cu o amică de a mea :). A fost o experiență frumoasă.
      Dimineață mă dezmorțesc, Victor, nu alerg ca nebuna :) Mulțumesc pentru P.S.

      Ștergere
    3. Ai fugit un semimaraton? Eşti bravo!

      Cu plăcere. :)

      Ștergere
    4. Da, am fugit, nu am fost ultima, asta a contat foarte mult pentru mine :). Mult contează cum te antrenezi și dacă respecți programul de antrenament. De una singură e mai greu. Eu aveam cu cine să mă antrenez doar odată pe săptămână. În rest, trebuia să-mi cronometrez timpul singură.

      Ștergere
  2. Vreau si eu sa alerg un semimaraton, ma poate ajuta cineva unde pot participa?

    RăspundețiȘtergere