vineri, 14 decembrie 2012

Munţi chiar peste fereastră

Ţin minte că în copilărie îmi plăceau, sau eram foarte atras, de munţi. Până să vin aici, în Petroşani, am văzut munţii doar o singură dată, în anul 2000. În acel an, vara, am făcut cu familia o scurtă excursie în România, special pentru a vedea munţii româneşti (Carpaţii de Est). Deşi am petrecut doar vreo 3-4 zile în România, am rămas foarte impresionat şi de munţi, şi de România, de la care mi-au rămas numai amintiri plăcute. De atunci a trecut mult timp, marea mi-a devenit mai dragă decât munţii, dar totuşi... munţii reprezentau încă o atracţie turistică pentru mine.

Ziceam în ultimul articol că Petroşaniul se află situat într-o depresiune intramontană, fiind înconjurat de munţi. De când mă aflu în Petroşani, am ocazia de a vedea munţi în fiecare zi, fără măcar de a ieşi din casă. Chiar de la fereastra camerei în care sunt cazat am 2 privelişti, la nord şi la sud, de masive muntoase. Iată şi fotografii la ceea ce a devenit deja o banalitate pentru mine:

Munţii dinspre sud:


Munţii dinspre nord:



De la balconul dinspre sud al căminului am ocazia de a vedea şi munţii dinspre est de Petroşani, adică Parângul:


Şi încă odată munţii dinspre sudul Petroşaniului, văzuţi de la balconul de sud al căminului:



Şi încă odată munţii dinspre nord de Petroşani, fotografiaţi de la balconul de nord al căminului:



Ultimul vârf de munte, de piatră, din ultima poză, îmi doresc foarte mult să-l escaladez primăvara viitoare. Cu un coleg aproape că am şi făcut-o toamna asta, însă lipsa unui aparat foto cu care să imortalizăm momentele, precum şi natura, ne-a făcut să abandonăm escapada noastră pe o altă dată.

2 comentarii:

  1. ce frumoasa e privelistea! as vrea sa ma trezesc si eu in fiecare dimineata si sa vad asa ceva pe geam...

    RăspundețiȘtergere
  2. Pasiunea pentru munte niciodata nu si-a gasit o explicatie logica ... http://www.youtube.com/watch?v=pI_DvaJ1cJc

    RăspundețiȘtergere