sâmbătă, 3 mai 2014

Review smartphone E-Boda Rainbow V40

În luna decembrie a anului trecut compania românească E-Boda a lansat 2 modele de smartphone-uri: Rainbow V40 și Sunny V35, la un preț de 470 și respectiv 370 Ron. Ambele modele mi-au atras atenția, pentru ca în final să mă decid să-mi procur un smartphone Rainbow V40 negru (de la magazinul Altex, unde era cu 50 lei mai ieftin), acesta fiind primul meu smartphone din viața mea. 

Acest telefon l-am utilizat aproape 2 luni, pentru ca apoi să trec la E-Boda Storm V100, smartphone pe care, ironic, l-am câștigat la doar câteva zile după procurarea lui Rainbow V40, la un concurs pe facebook organizat de E-Boda de Crăciun. Astfel că, ținând cont de experiența mea mică legată de smartphone-uri, review-ul meu asupra Rainbow V40 va fi puțin legată și de comparația cu Storm V100.

E-Boda Rainbow V40 este un smartphone cu un ecran de 4 inch, cu dimensiunile de 125,3*65,5*12,3 (mm), și cu o greutate de 133 grame. Este un telefon cu un aspect ok, care nu excelează deloc prin exteriorul său, dar care nu este deloc nici urât. Singurul mare defect al său, pe care l-am resimțit după ce m-am reîntors pe o săptămână de la Storm la Rainbow, este că are o grosime mult prea mare (de 1,23 cm). Știu că în primele 2 luni de utilizare a acestuia nu m-a deranjat deloc acest lucru, însă acum, după ce m-am obișnuit să utilizez un telefon mult mai subțire, nu mă puteam deprinde cu grosimea sa. Per general însă, E-Boda Rainbow V40 are un design ok, stând foarte bine în mână, fiind foarte comod și ușor de utilizat. Mai jos aveți câteva poze cu el:





Rainbow V40 beneficiază de un ecran TFT LCD de 4 inch, cu o rezoluție de 800*480 pixeli. Calitatea ecranului este una destul de ok, culorile fiind destul de vii și bine redate. În încăperi îl utilizam la luminozitatea minimă, fiindu-mi suficient, însă afară obligatoriu trebuie să-l setezi la luminozitatea maximă. Din păcate, într-o zi foarte însorită nici măcar luminozitatea maximă nu te va salva de o imagine slabă, ce îți va cam încorda ochii. Dar bănuiesc că asta e o problemă a tuturor, sau majorității telefoanelor când le utilizezi în soare.

Smartphone-ul Rainbow V40 posedă un procesor Mediatek dual-core MT 6572W de 1,3 GHz și un GPU Mali 400. Memoria RAM a telefonului este de 512 MB (DDR2). Din câte am înțeles din review-urile mai multor site-uri legate de IT, procesorul lui Rainbow V40 are niște rezultate destul de decente la mai multe teste de performanță. Procesorul lui Rainbow V40 ar fi chiar mai puternic decât cel de la Storm V100. Pentru mine cel mai important era să fie dual-core, atunci când căutam să mă decid ce să-mi cumpăr. Memoria RAM poate părea mică, însă este una ok pentru un telefon ultra low-cost.

Nu mă întrebați cum se comportă aceste telefon în diferite jocuri, pentru că nu mi-am instalat vreo-unul, și nici nu mă gândesc să o fac. Vă pot spune că telefonul redă foarte bine filmele în format HD de pe youtube, și cele de pe microSD card de 720p. Sunetul telefonului/muzicii este destul de bun și puternic. Sistemul de operare al smartphone-ului este Android 4,2.  În cele 2 luni de utilizare, telefonul nu mi-a lăsat deloc impresia că ar frâna, fiind destul de plăcut și ușor în utilizare.

Rainbow V40 are 2 camere foto: una frontală de 0,3 MP și cea principală de 5 MP. Calitatea fotografiilor nu este una extraordinară, fiind mai degrabă una medie spre inferioară. Dacă știi însă cum să te joci cu opțiunile camerei foto (ceea ce eu încă nu mă pricep destul de bine), poți scoate fotografii bunișoare. Calitatea filmării este una ok, adică medie. Dar nici nu ai dreptul să ai așteptări exagerat de mari de la camera foto a unui telefon low-cost. O mostră de filmare video Rainbow V40 găsiți aici. Iată și câteva imagini făcute de mine cu Rainbow V40:





Alte detalii: smartphone-ul are o memorie internă de 4 GB, însă în realitate veți avea doar 1 sau 1,5 GB liberi. Rainbow V40 acceptă microSD-uri de până la 32 GB inclusiv: i-am cumpărat una de 16 GB clasa 10 și mi-l accesează perfect. Telefonul este unul dual sim (cartele Sim normale), un mare plus pentru cei ce folosesc 2 cartele. Smartphone-ul mai posedă A-GPS, Radio FM, conectivitate USB, bluetooth v4.0, wi-fi 802.11 b/g/n.

A, și un detaliu foarte important: autonomia bateriei. După primele 2 luni pentru mine ăsta era principalul minus al telefonului. Conform celor de la E-Boda, autonomia bateriei este de 772 min 2G, 553 min 3G și 150 ore în standby. Ce pot spune eu deja: în primele 3-4 săptămâni de folosință, când eram foarte entuziasmat, bateria telefonului nu mă ținea nici măcar o zi întreagă, la cât de des îl utilizam, în special pe internet. Odată însă ce m-am obișnuit cu acesta și am început să-l utilizez mai cu moderație, autonomia telefonului mă ținea 1,5 zile sau 2. Iar dacă îl utilizezi mai mult pentru apeluri, și pe net doar întâmplător și numai pe site-uri de socializare, telefonul te ține chiar 3-4 zile. Foarte puțin în comparație cu feature-phone-urile mele de mai înainte ce le încărcam practic la o săptămână, însă așa e și normal pentru smartphone-uri. Plus cu timpul te obișnuiești.

Telefonul vine în pachet cu încărcător, cablu de date, căști handsfree și folie de protecție.


Puncte tari:
Prețul - unul din cele mai ieftine smartphone-uri de 4 inch de pe piața românească.
Smartphone Dual Sim.
Ecranul de 4 inch, de o calitate destul de bună.
Procesor Dual Core.
Camera foto de 5 MP.
Sistem de operare Android 4.2.

Puncte slabe:
Grosimea telefonului de 12,3 mm.
Vizibilitatea redusă a ecranului la soare.
Calitatea mediocră (adică medie) a fotografiilor și filmării video.
Autonomia scăzută a bateriei de 1-2 zile.

Verdict: principalul criteriu care ar trebui să stea la achiziționarea acestui telefon, consider eu, este prețul. La momentul în care mi l-am achiziționat eu, acest telefon era cel mai ieftin smartphone de 4 inch de pe piață, ceea ce spune multe. Telefonul este clar unul low-cost, chiar ultra low-cost, chiar dacă pe piața românească la moment au apărut smartphone-uri de 4 inch chiar mai ieftine decât Rainbow V40 (dar și cu dotări mai slabe, dacă nu mă greșesc). În opinia mea prețul corect al unui smartphone Rainbow V40 la acest moment este de 400 Ron, iar dacă îl găsiți în vânzare la un preț de până la sau egal cu 400 lei, atunci merită să-l cumpărați. Pentru o asemenea sumă, vă veți lua un smartphone cu dotări mai mult decât decente.

Al 2 aspect important, cred eu, este că E-Boda Rainbow V40 este un telefon destinat în primul rând celor care sunt la primul lor smartphone din viață. Nu l-aș recomanda cuiva care a avut deja un smartphone înainte, decât dacă acel smartphone era net inferior acestuia, adică unul cu ecran mai mic, procesor single-core, cameră foto de până la 2 MP, etc. Ca un prim smartphone, E-Boda Rainbow V40 mi se pare o alegere ideală (mult mai bună decât să-ți cumperi un smartphone de 3,5 inch). Cel puțin eu, Rainbow fiind primul meu smartphone, după primele 2 luni de utilizare, în ciuda anumitor (mici) defecte ale smartphone-ului, eram perfect mulțumit de el și de alegerea făcută.

Pentru mai multe informații despre acest smartphone puteți vizita site-ul producătorului, sau să citiți review-urile mai profesioniste ale celor de la playtech.ro sau gadgetbuzz.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu