luni, 2 iunie 2014

Learning styles

https://thedailydigi.com
Ideea existenței unor stiluri de învățare mi-a (re)apărut de la încercarea de a mă înțelege de ce îmi displăceau atât de mult prelegerile. Oamenii sunt diferiți, au (tipuri de) personalități diferite, deci e normal să existe și anumite stiluri de învățare, eficiente diferit pentru fiecare om.

Căutând prin google, mi-am reamintit de cele trei stiluri de învățare (VAR): vizual, auditiv și kinestezic. Unii oameni învață mai bine ascultându-i pe alții (auditivii), alții învață prin mișcare și lucrul cu mâinile (kinestezic), alții prin metode ce implică vederea, gen prezentări, diagrame, hărți.

Apoi am descoperit modelul VARK, care pe lângă vizual, auditiv și kinestezic a adăugat și stilul de învățare reading: adică cei care învață cel mai bine prin citire (a cărților). O altă tipologie asemănătoare modelului VARK este următoarea:

1) Visual/Verbal learner (corespunde la Reading) - adică cei care învață mai bine într-un mediu care presupune absorbirea informației atât vizual cât și în limbajul scris (cărți, prezentări PowerPoint, etc.);
2) Visual/Nonverbal learner (corespunde la Visual în VARK) - preferă informațiile prezentate vizual sub formă de imagini și diagrame;
3) Tactile learner (kinestezic) - învață cel mai eficient prin practică și metode care implică lucrul cu mâinile.
4) Auditory/Verbal learner - învață cel mai eficient din ascultarea unei prelegeri sau prezentări, sau prin participarea în discuții în grupuri.

Conform testului de la site-ul VARK am un stil de învățare multimodal, cu preferință pentru stilul Reading (Visual/Verbal), și cu cel mai mic punctaj pentru auditiv. Asta și explică de ce nu prea agreez prelegerile (subiect despre care voi scrie într-un articol viitor).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu