marți, 26 august 2014

Hai la Țară în Moldova!

http://moldova.startupweekend.org
Vinerea trecută am câștigat două invitații la Gustar și o cazare de o noapte în una din casele Hai la Țară, din satul Trebujeni, pentru două persoane. Astfel avea să aflu mai multe despre un proiect care merită o mare promovare, și un mare respect al nostru.

Proiectul Hai la Țară reprezintă  o formă de antreprenoriat social. Fondatorul proiectului, Alexei Gutsaga, își propune să contribuie atât la promovarea turismului din Republica Moldova, cât și la ajutorarea oamenilor de la sate, pentru a-și face niște bani în plus. Ideea proiectului e simplă: o mulțime de oameni de la sate au case mari, cu multe camere, odăi care ar putea fi închiriate turiștilor ce vizitează obiectivele turistice din Moldova, și care ar dori să rămână peste noapte. Proiectul Hai la Țară își propune să intermedieze și să promoveze ofertele de cazare ale acestor oameni, astfel încât turiștii să-și poată găsi un loc de înnoptat, iar sătenii să câștige un venit adiacent. 

Personal am fost cazat într-o casă din centrul Trebujeniului, la doamna Maria Răilean. Deși am venit târziu, de la Gustar, doamna Maria ne-a primit foarte deschis și prietenos, fiind foarte ospitalieră. Ne-a cazat și nu a ezitat să ne ajute, dacă aveam ceva întrebări.

Camera în care am dormit - foarte simplă, dar drăguț și frumos mobilată:

Camera mare:


Mai multe fotografii cu casa doamnei Răilean puteți vedea pe site-ul Hai la Țară. De asemenea, puteți vedea alte încă 18 oferte de cazare în satul Trebujeni, dacă doriți să vizitați Orheiul Vechi și să înnoptați acolo.

Dimineața am fost invitați de nepoata doamnei Maria să luăm micul dejun: ceai de mentă, prăjitură, dulceață (foarte bună, mi-a plăcut foarte mult) și sarmale. Un dejun foarte delicios, apropo:

Din păcate, nu am putut să-i mulțumim doamnei Răilean pentru cazare, deoarece era plecată. Nu pot însă să nu o recomand ca gazdă, dacă intenționați să vizitați Orheiul Vechi și să înnoptați acolo.

În privința Hai la Țară, aceștia au la activ 12 regiuni frumoase din Moldova de vizitat și aproximativ 300 de gazde. De aceea, dacă vrei să vizitezi obiective turistice din Moldova, și nu vrei să o faci doar într-o zi, nu ezita să vizitezi site-ul hailatara.md.

Acum, pe scurt despre Gustar 2014: am vizitat pentru prima dată acest festival. Nu am putut, din păcate, să nu remarc organizarea proastă: WC-uri puține, urne de gunoi aproape lipsă, etc. Lucru îmbucurător e că majoritatea oamenilor se distrau de minune și obțineau plăcere de la festival. Vă recomand să citiți articolele a două bloggerițe, Mihaela Roșcov și Nata Eul Meu, care au vizitat și ele pentru prima oară Gustarul, și au scris despre asta. În mare parte, impresiile mele sunt ca ale lor. 

Sper ca pe viitor organizatorii Gustarului să remedieze aceste minusuri și să organizeze mult mai bine Gustarul. Pentru că, din câte am auzit, aproape 20 mii de oameni au venit la festival să se distreze, ceea ce e un lucru chiar impresionant.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu