joi, 16 octombrie 2014

Primele impresii despre experiența mea Erasmus din Slovenia

http://en.wikipedia.org
Au trecut deja mai bine de două săptămâni de când mă aflu în Maribor, Slovenia. Mă aflu aici datorită unei mobilități de studiu Erasmus, pe care am obținut-o de la universitatea mea. În Slovenia urmează să învăț un semestru la Universitatea din Maribor.

În aceste două săptămâni am avut parte de o mulțime de experiențe și informații noi, mult prea multe, ceea ce m-a făcut să fiu cam confuz în ultima perioadă. Impresiile despre experiența mea Erasmus sunt împărțite, fiind și pozitive, și negative. Le voi lua pe rând, de la prima.

Primul lucru pe care l-am remarcat în Slovenia sunt drumurile, care sunt aproape perfecte. Slovenia posedă o infrastructură foarte bună: poduri impresionante, autostrăzi fără gropi, etc.

Căminul în care am fost cazat reprezintă cel mai bun cămin în care am fost nevoit să locuiesc vreodată: un apartament cu 3 camere de câte 2 persoane. Pe de altă parte, mă așteptam la condiții ceva mai bune: spre exemplu dușul e un dezastru.

Maribor, orașul, este foarte frumos. Probabil cel mai frumos în care am trăit vreodată: drumuri bune, clădiri frumoase și îngrijite, un centru istoric, cu străzi pavate, clădiri vechi restaurate, poduri impresionante, etc. Rareori poți vedea clădiri veche abandonate sau nerestaurate, ceea ce îmi lasă o impresie bună. Orașul este înconjurat de o mulțime de coline și de munți, ceea ce îi sporește farmecul.

Universitatea din Maribor are o mulțime de facultăți și clădiri, clădirile fiind moderne și într-o stare foarte bună, și în exterior și în interior. La nivelul facilităților și a bazei materiale pe care o posedă, universitatea este de departe superioară universităților din spațiul românesc.

Cei de la Erasmus Student Network Maribor ne-au organizat două săptămâni de întâmpinare și o excursie prin Slovenia, pentru care am plătit 180 de euro. În cele 2 săptămâni ne-au organizat o mulțime de evenimente și petreceri, prin care am cunoscut mai bine orașul, dar și ne-am cunoscut noi între noi, cei aproape 400 de studenți străini veniți din toată lumea. În imaginea de alături puteți vedea activitățile organizate.

În cazul excursiei am făcut un tur al Sloveniei, vizitând vreo 6-7 obiective turistice. Despre obiectivele vizitate voi scrie în articolul următor.

Cursurile: avem la fiecare materie doar câte 4-5 prelegeri. Prima impresie a fost că școala va fi foarte ușoară; după ce însă am primit materialele pe care trebuie să le învățăm, am înțeles că va trebui să dăm ceva din coate. Se pare că aici, cel puțin pentru studenții Erasmus, se merge pe principiul ca noi să învățăm cât mai mult de sinestătător. Ceea ce îmi convine, dacă sincer.

Printre impresiile negative aș menționa trei. Cică în urma programului Erasmus un sfert din studenți și-au găsit jumătatea și au conceput 1 mln de copii. Ori, m-a enervat foarte mult în primele zile că cei de la ESN Maribor, dar și cei de la Universitatea Maribor, agățându-se de acest studiu, ne recomandau și încurajau să ne combinăm și să ne găsim jumătatea. De parcă Erasmus ar reprezenta un program de cuplare a tinerilor, sau eu aș fi venit aici să fac copii. Brrr...

A doua impresie negativă e legată (de excesul) de petreceri. În cele două săptămâni m-am simțit și discriminat din cauza asta. Eu sunt un introvertit, mie nu-mi plac petrecerile, însă pentru cei de la ESN Maribor experiența Erasmus înseamnă în principal participarea la petreceri. Astfel încât dacă le eviți, ai fi greșit venind prin Erasmus în Maribor. Mai rău, chestiile astea cu petrecerile și alte evenimente de-ale lor au retrezit un conflict vechi din mine, acela de a fi eu însumi sau a fi ca toată lumea. În rezultat am redevenit foarte confuz și frustrat.

Și nu în ultimul rând, am așa o impresie că tot sistemul de-aici e făcut ca să te jupoaie de bani. Plătești la bancă pentru cămin și o mulțime de alte taxe, iar băncile te mai jupoaie de vreo 2 euro. Ai intrarea gratuită la discotecă, dar ca să-ți păstreze haina în garderobă mai arunci 10 lei (50 cent) în buzunarul cuiva. Mulțimea asta de taxe și cheltuieli aiurea m-a cam scos din sărite în primele săptămâni.

Însă ceea ce este cel mai important, e că experiența asta a mea din Slovenia este într-adevăr una interesantă. Am aflat, cunoscut și făcut o mulțime de lucruri noi, pe care nu le-am cunoscut înainte. Nu este o experiență fantastică, sau doar plăcută, însă cert este una utilă. Una care mă va ajuta să-mi ating obiectivele mele din viață.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu