joi, 23 aprilie 2015

Liderii inteligenți și leneși

http://benbreen.net
Acum foarte demult am citit un citat al unui general german, care spunea că cei mai buni lideri sunt oamenii inteligenți și leneși. Ideea dată m-a pus pe gânduri, și mi s-a impregnat puternic în minte. De-atunci, însă, cât am căutat acel citat, nu l-am regăsit niciodată. Uneori mă gândeam că poate, era doar o invenție a imaginației mele. Până astăzi, când l-am redescoperit din nou. Iată-l:

"I divide my officers into four groups. There are clever, diligent, stupid, and lazy officers. Usually two characteristics are combined. Some are clever and diligent -- their place is the General Staff. The next lot are stupid and lazy -- they make up 90 percent of every army and are suited to routine duties. Anyone who is both clever and lazy is qualified for the highest leadership duties, because he possesses the intellectual clarity and the composure necessary for difficult decisions. One must beware of anyone who is stupid and diligent -- he must not be entrusted with any responsibility because he will always cause only mischief". Kurt von Hammerstein-Equord.

Îl traduc și în română, pentru că, incredibil, acest citat nu a fost tradus încă în limba noastră, cel puțin pe web:

"Eu îmi împart ofițerii în patru grupe. Există ofițeri inteligenți, harnici, proști și leneși. De regulă, două caracteristici sunt combinate. Unii sunt inteligenți și harnici - locul lor e în Statul Major General. Următorul lot sunt proști și leneși - ei alcătuiesc 90 procente din fiecare armată și sunt potriviți pentru îndatoririle de rutină. Oricine este și inteligent și leneș este calificat pentru cele mai mari sarcini de leadership, deoarece el posedă claritatea intelectuală și calmul necesar pentru deciziile dificile. Trebuie însă să vă feriți de oricine este prost și harnic - el nu trebuie însărcinat cu nici o responsabilitate deoarece el mereu va cauza numai nenorociri". Kurt von Hammerstein-Equord

Citatul ăsta nu are cum să nu te pună pe gânduri. Să fie, într-adevăr, oamenii inteligenți și leneși, cei mai buni lideri?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu