joi, 22 octombrie 2015

Despre cum AIESEC mi-a marcat viața

http://aiesec.ro/
Era acum 7 ani, cam prin această perioadă. Atunci am aplicat, și am fost acceptat să particip la proiectul Next Step, un proiect organizat de cei de la AIESEC Moldova. Proiectul în sine reprezenta niște training-uri și consultanță pentru tineri în dezvoltarea profesională și a carierei.

Acum nu mai țin minte ce am făcut noi pe-acolo, însă ceea ce m-a făcut să memorizez acest proiect, și să țin bine minte acea perioadă din viața mea, este faptul că la Next Step am făcut pentru prima oară testul MBTI. Pentru mine chestia asta a fost o adevărată revelație.

Descoperirea MBTI-ului a reprezentat momentul de început al autocunoașterei și înțelegerii propriei personalități, precum și a altora. De-atunci am făcut o sumedenie de teste de personalitate, am aflat că-mi place mult psihologia, și am ajuns să mă cunosc și să mă înțeleg mult mai bine. Pentru mine, descoperirea MBTI-ului reprezintă un punct de cotitură din viața mea, care m-a marcat pentru întotdeauna.

În privința la AIESEC, pot spune că aceasta este cea mai mare și cea mai cunoscută organizație de tineret din lume. Iar dacă aveți 18 - 25 de ani, vă dau sincer un sfat: deveniți membru AIESEC.

Eu am ratat această șansă, însă, bazându-mă pe experiența unor foști membri AIESEC, vă pot spune că această organizație poate servi ca o puternică rampă de lansare în carieră. Mulți membri AIESEC au ajuns azi lideri de opinie și persoane importante în societate, sau și-au găsit posturi bune de muncă la diferite corporații sau instituții de stat.

AIESEC e o asemenea organizație, care te poate ajuta să-ți creezi o rețea de prieteni, cunoștințe (inclusiv din domeniul privat și public), precum și să obții experiență de viață în diferite domenii, care te pot ajuta extrem de mult în construirea unei cariere de succes.

Revenind la programul Next Step, se pare că cei de la AIESEC nu-l mai organizează. Însă, probabil, fac proiecte mai bune, sper eu. Iar în privința la testul MBTI, vă pot spune că este unul din cele mai cunoscute folosite în dezvoltarea personală și orientarea în carieră, fiind, probabil, cel mai popular test psihologic din lume.

3 comentarii: