marți, 6 octombrie 2015

Orange Prepay versus Unite Cartelă 3G

http://itmoldova.com/
La moment folosesc 2 numere de telefoane, de la Orange și Unite. Și pot spune franc că tarifele și oferta celor de la Unite Cartelă este net avantajoasă celor de la Orange Prepay. 

Numărul Unite îl am ca urmare a faptului că acum un an mi-am portat un număr Moldcell (pe care nu-l utilizam) la oferta  "Tarife de 3 ori mai mici" a celor de la Unite. Fiind plecat peste hotare, nu prea l-am folosit. Însă din septembrie am hotărât să îl utilizez. Și sincer vă spun, am rămas plăcut impresionat de avantajele de a fi abonat Cartelă Unite.

Am scris deja un articol, în care am calculat cât costă să vorbești o minută la Orange Prepay: 55 bani pe minută, dacă îți reîncarci contul cu cartele în valoare de 60 de lei. Ei bine, la Unite eu vorbesc cu 50 bani pe minută. Ceea ce reprezintă un tarif de 3 ori mai mic decât Tariful Unic de la Moldcell, și cu aproximativ 5 bani mai ieftin decât costul minutei la Orange Prepay.

Ok, 5 bani înmulțiți cu 100 sau 200 minute vorbite, reprezintă 5-10 lei, o sumă nesemnificativă, practic pentru orice moldovean. Însă ceea ce coboară talerul de partea la Unite sunt bonusurile pentru fiecare reîncărcare. Eu obișnuiesc să-mi încarc numărul cu sume între 21 și 50 lei, și pentru aceasta obțin ca bonusuri 1 GB de internet mobil, 200 minute în rețeaua Moldtelecom și 200 minute în rețeaua Unite! Ceea ce mi se pare extraordinar de avantajos, pur și simplu!

Acum ne aflăm în secolul XXI, iar să ai acces mereu la internet, inclusiv și pe smartphone, pentru mulți ajunge a fi o necesitate. La Orange Prepay pentru acest 1 GB de internet mobil ar fi trebuit să mai scot din buzunarul meu încă 50 lei. Ceea ce, înmulțiți la 12 luni, ajunge la 600 lei. 

Minutele în rețeaua Unite îmi sunt complet nenecesare. Însă, surpriză plăcută, minutele bonus în rețeaua Moldtelecom mi s-au dovedit a fi destul de utile: îmi pot suna bunica și rudele din provincie gratuit cu ele. Ceea ce e super!

Știu că folosesc numărul Unite doar de o lună, și poate, probabil, există și minusuri la Cartelă Unite, pe care nu le cunosc. Dar, la moment, știu că datorită Cartelă Unite 3G vorbesc mai ieftin decât la Orange Prepay, am internet mobil gratis de 1 GB și mai pot vorbi gratuit 200 minute cu numerele fixe Moldtelecom din Moldova. Iar toate aceste avantaje îmi permit să afirm că oferta celor de la Cartelă Unite este net avantajoasă celor de la Orange Prepay, și că am luat una din cele mai bune decizii când mi-am portat numărul Moldcell la Unite.

13 comentarii:

  1. Da de ce nu scrii ca Unite are o calitate proasta a semnalului

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E de-ajuns că tu ai scris-o ;)

      Ștergere
    2. Daca esti cu mintea ingusta, nu face concluzii proaste si nu induce in eroare si pe alti prosti. Citeste ofertele Moldcell.

      Ștergere
    3. Daca erai mai destept il portai pe cel de la Orange la Moldcell Cartela 50 si aveai cu 50 lei: 1 GB trafic Internet si 200 minute cu toată Moldova

      Ștergere
    4. Anonim 1: Dacă ai fi un "homo sapiens", ai conștientiza că aprecierile și calificativele tale ți se potrivesc ca o mănușă. Dar, din păcate, nu ești.

      Ștergere
    5. Anonim 2: (probabil tot Anonim 1):

      1) Acum un an, când mi-am portat numărul Moldcell, nu exista Modcell Cartelă 50.
      2) La Unite comunic cu 50 bani pe minută, iar odată încărcat numărul cu cel puțin 21 lei, obțin și 1 GB trafic internet. La Moldcell Cartelă 50, cu 50 lei obțin 200 minute, ceea ce face ca costul unei minute să fie 25 bani. Teoretic, oferta Moldcell este avantajoasă celei de la Unite, doar că există anumite dezavantaje.

      Prima e că oferta este valabilă doar timp de un an: după un an vei achita 1,5 lei pe minută.
      Al doilea dezavantaj ține de faptul că convorbirile sunt tarifate la minută. Asta înseamnă că tu poți vorbi și o secundă, dar ești tarifat de parcă ai vorbit o minută. Dacă, să zicem, în medie un om din cele 200 minute oferite de Moldcell Cartelă 50 ajunge să vorbească real 100 minute, costul unei minute la Moldcell crește la 50 bani.
      Al treilea dezavantaj - tu ești obligat lunar să-ți încarci contul cu minim 50 lei, care îți sunt luați pentru activarea/prelungirea opțiunii. Și indiferent de dacă tu vorbești sau nu minutele incluse în opțiune, tu oricum cheltui lunar 50 lei.

      La Unite însă nu e așa. Mai mult, Unite oferă și 200 minute bonus la nr. de telefoane pe fix, dacă îți încarci contul de la 21 lei în sus. Toate aceste avantaje fac ca oferta Unite, îți place ție sau nu, să fie mai avantajoasă celei de la Moldcell Cartelă 50.

      Ștergere
  2. Nu face comparatii tampite. Orange este un operator de talie mondiala cu o echipa de profesionisti, ce presteaza servicii de calitate. Dar Unite este un rahat, cu o echipa de incompetenti si servicii de proasta calitate, numai bune pentru ciobani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi, ce pot să-ți spun: Ciobanii, pentru că sunt lideri și inteligenți, se folosesc de cele mai avantajoase oferte, adică de cele care minimizează maximum costurile lor. Oile, însă, ca de exemplu tu, plătesc mai mult pentru servicii pentru branduri și operatori de talie mondială, pentru ca apoi să se plângă de cât de nenorocită și scumpă e viața în Moldova. :)

      Și da, ai dreptate: Orange este un operator de talie mondială, cu o echipă foarte bună, cu un program de CSR probabil cel mai tare din Moldova, o companie care merită, și eu cred că e chiar de bun augur că această companie este liderul pe piața de telecomunicații din RM. Dar trebuie să fii tâmpit să spui că nu poți face comparație între Orange și un alt operator de telecomunicații din RM. :)

      Ștergere
    2. Mai boule dute la pascut si nu scri prostii aici. Oamenii destepti aleg serviciile dupa calitate, dar prosti alde tine, dupa pret. Oamenii destepti isi gasesc un loc de munca decent si aici, dar prosti alde tine se plag pe viata din Moldova si pleaca la sters cururile prin alte tari. Fiecare are aceia ce merita. Numai un tampit ca tine poate face comparatie intre doua lurcuri incomparabile. Diferenta intre Orange si Unite este ca si intre un Mercedes si un Jiguli.

      Ștergere
    3. Mulțumesc pentru atenție :)

      Dar nu e nevoie să te mai chinui atâta să-mi demonstrezi că tu și inteligența sunteți două lucruri incompatibile. Am înțeles-o încă de la primul comentariu ;)

      Ștergere
    4. Scrii tot felul de tampenii pe „blegpostu” acesta si crezi ca asta-i inteligenta. Ori crezi ca ochelarii sunt un semn al inteligentei? Mintea este principalul semn al inteligentei. Dar tu si mintea sunteti lucruri incompatibile cioban „inteligent” de la curul vacilor. Caci chiar tu scrii cat de prost esti si cum te-a pacalit o oaie. Si cred ca asta nu-i prima si ultima data.

      Ștergere
    5. Recitește comentariul meu precedent :)

      Ștergere
  3. Cum activez cartela nu pot face apeluri

    RăspundețiȘtergere