miercuri, 29 iunie 2016

Unde să înveți engleza în Chișinău

http://www.alc-buiucani.com
Sunt multe școli de engleză în Chișinău. N-am cum să le cunosc pe toate. Însă, îmi pot împărtăși puțin experiența mea pe care am avut-o la American Language Center Buiucani (mai departe ALC Buiucani).

Inițial am cerut recomandarea unor rude și cunoscuți unde să învăț engleza. O verișoară mi-a recomandat puternic ALC Buiucani. Apoi, am rămas surprins să observ că și alți prieteni și cunoscuți îmi menționau și recomandau aceeași școală. Influențat de către aceștia, m-am înscris la cel puțin 2 cursuri de engleză la ALC Buiucani: TOEFL Preparation și General English (for conversation). Și tind să cred că a fost una din cele mai bune decizii pe care le-am luat în acest an.

Din următoarele motive:
  1. Cei 2 profesori pe care i-am avut sunt cele mai minunate și interesante persoane pe care le-am cunoscut în această primă jumătate de an. Daria, profa de la English Conversation, e o tânără foarte inteligentă, creativă și originală, care a studiat mai mulți ani (high school și bachelor) în Statele Unite, fiind total diferită față de cum suntem noi, moldovenii. Artiom, TOEFL Preparation, e un tînăr puțin peste 30 de ani, care a reușit să călătorească și să predea engleza în mai multe țări din America Latină. Un om cu foarte mult bun simț, și foarte înțelept pentru vîrsta lui. Se pare că partea umană și intelectuală m-au impresionat mai mult decît însăși procesul predării în sine, fapt pe care primul ar fi trebuit să-l analizez.
  2. Ambii profesori, fiind ''școliți'' peste hotare, au utilizat metode de predare neconvenționale și diverse. Bine, mai mult Daria, căci la ea cursul era mai puțin specializat/focusat decît la TOEFL. Aceasta a utilizat o mulțime de metode, jocuri și procedee folosite în America, și necunoscute pentru mine, care au făcut ca la cursurile ei să nu te plictisești niciodată. Lecțiile lui Artiom, însă, au fost mai boring, deoarece, cum e și evident, cursul său este unul specializat, el fiind obligat să urmeze anume reguli și obiective importante în pregătirea studenților pentru TOEFL. Am apreciat însă răbdarea și persistența lui, faptul că ne-a explicat și a subliniat foarte bine acele momente la care trebuie de atras atenția, dacă vrem să obținem un scor cât mai înalt la aceste test. Acum am impresia că înțeleg esența TOEFL-ului atât de bine, încât singur aș putea să-i învăț pe alții - ceea ce îmi servește ca argument că Artiom și-a făcut foarte bine treaba.
  3. Al treilea moment ce mi-a plăcut a fost componența grupelor. Maximum 6 studenți într-o grupă, ceea ce e foarte bine. Iar aceștia, majoritatea, oameni foarte interesanți și speciali în felul lor. Mai mult am avut șansa să-i cunosc mai bine pe cei de la grupa English Conversation, deoarece nu rareori am fost nevoiți să vorbim despre noi (bineînțeles, în engleză) și să ne împărtășim anumite experiențe de viață. Astfel, am avut ocazia să aflu și o mulțime de experiențe și lecții de viață, lucru care tind să cred că m-au făcut și mai înțelept, nu doar un mai bun vorbitor de engleză.
Personal tind să recomand ALC Buiucani celor care vor să învețe engleza într-un mediu mai informal, și care preferă un sistem de predare mai nonconformist. Dacă ești deprins să înveți engleza ca la școală, într-o grupă mare, în care proful e rege și-ți predă după metode standard, atunci n-ai ce căuta la această școală de engleză. Dacă însă vrei să ai profi din Statele Unite, sau care au studiat și predat peste hotare, și care îți vor fi mai degrabă prieteni, predîndu-ți într-o manieră friendly și utilizînd metode de predare mai neconvenționale, atunci ALC Buiucani e locul potrivit pentru tine.

Acum, Daria, din păcate pentru ALC Buiucani (dar din fericire pentru ea), va pleca în acest an să-și facă masterul în State. Artiom - nu știu dacă mai are ore acolo. Însă, pe lîngă acești profi, ALC Buiucani are o mulțime de alții care sunt din USA sau au un background interesant. Totodată, ALC Buiucani are o ofertă variată de cursuri, de la engleză generală pentru diferite nivele, pînă la engleză specializată/pentru diferite scopuri. Și nu în ultimul rînd, cei de la ALC Buiucani organizează săptămînal mai multe evenimente de engleză în care poți participa gratuit, ca Free Movie Night, Book Club, și altele, la care îți poți face o idee mai largă ce reprezintă această școală, fără a plăti măcar un sfanț.

Pentru ce care vor să afle mai multe informații, mai ''oficioase'', despre ALC Buiucani, o pot face pe site-ul lor, sau pe pagina lor de facebook. În privința mea, cam asta e tot ce am vrut să vă spun. Nu îmi rămâne decât să vă urez să aveți baftă la învățat limba engleză, orice școală sau prin ce metodă veți alege să o învățați!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu