sâmbătă, 23 iulie 2016

Drumul Fructelor. După mure. #madeinmd


Marțea asta am participat la Drumul Fructelor. După mure. Pentru cei care nu știu, Drumul Fructelor reprezintă un proiect inițiat de Madein.Md pentru promovarea consumului fructelor autohtone. Proiectul constă într-o serie de vizite la gospodăriile țărănești și întreprinderile agricole din țară, pentru a aduce la cunoștința consumatorilor principalii producători de fructe din Republica Moldova. Mai multe informații generale despre proiect puteți afla în articolul de lansare a acestuia, iar despre vizitele deja derulate - pe site-ul madein.md.
Cum am menționat și mai sus, săptămîna asta am fost după mure, în satul Teleșeu, la producătorul și antreprenoarea Irina Pompuș-Mura. Fiind ecolog-biolog de profesie, aceasta a decis să înființeze anul trecut o plantație de mure de cultură. Aceasta a cultivat tocmai 6 soiuri de mure, unele mai mari, altele mai mici sau mai dulci. Irina își vinde mai mult producția la prieteni, cunoscuți, sau prieteni ai prietenilor.

Pe plantația ei, am avut posibilitatea de a culege și a degusta pe gratis de pe arbuști mure. Acestea s-au dovedit a fi foarte delicioase, cu un gust original, unic. Nu cred, sau nu-mi amintesc să mai fi consumat mure mai înainte, astfel încît chiar și murele mai puțin coapte, și mai acrișoare. mi-au plăcut, datorită gustului nou/original simțit. La final am avut posibilitatea de a procura mure culese deja de la producător, precum și să facem fotografii ale peisajelor din jur.

Sunt la a doua ediție de Drumul Fructelor la care particip, și trebuie să recunosc că îmi plac foarte mult. Din următoarele motive:
1) Participarea la eveniment este gratuită. Altfel spus, transportul/deplasarea pînă la producător este gratis. Plus și degustarea de fructe culese desinestătător este gratuită. Probabil acest factor explică cel mai bine succesul pe care îl are acest proiect. Mereu se înscriu o mulțime de oameni la eveniment, mult mai mulți decît încap în microbuz, astfel încît locuri nu ajung pentru toți. Plus mereu, la eveniment, vin și persoane cu mașinile proprii, ceea ce demonstrează interesul crescut al oamenilor pentru Drumul Fructelor.

2) Al doilea motiv pentru care îmi place să particip la Drumul Fructelor este că fructele mîncate direct de pe arbuști/pomi îmi par mult mai gustoase decît cele culese de ceva timp. S-ar putea ca asta să fie doar o iluzie a creierului, sau faptul că gustul este influențat pozitiv de alți factori, ca aerul curat, sau priveliștile interesante pe care ai ocazia să le vezi.

3) Drumul Fructelor este o ocazie bună și de a te mai deconecta de orașul Chișinău, de a descoperi locuri în care nu ai mai fost, de a respira aer curat, de țară, de a admira peisaje din Moldova.

4) Nu în ultimul, probabil chiar cea mai puternică motivație pentru mine, este că Drumul Fructelor este o ocazie minunată de a cunoaște oameni interesanți și frumoși din Moldova. La prima ediție care am participat, după coacăză, am avut șansa să fac cunoștință cu bloggerul Vadim Suveică. Acum am cunoscut-o pe Svetlana Matvievici, alias orheianca, cum e cunoscută în mediul online de la noi. Oameni foarte plăcuți și interesanți.

Pentru cei care doresc să cumpere mure, o pot contacta pe Irina pe profilul ei de facebookIrina Pompuș-Mura lucrează în capitală, astfel încît poate să aducă mure la Chișinău celor care vor să le cumpere. Puteți să procurați cu încredere mure ecologice de la ea. Mai multe informații despre Irina puteți afla în interviul pe care aceasta l-a dat pentru agora.md, sau pentru Pro TV.

În privința Drumului Fructelor, cei care vor să participe la evenimente ar face bine să dea like la paginile de pe facebook Madein.md și Drumul Fructelor, pentru a fi la curent cît mai rapid cu organizarea acestora. Următoare ediție este După piersici, și va avea loc pe 26 iulie. Baftă.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu