marți, 12 iulie 2016

Povestea casei bântuită de fantome de pe strada Sf. Andrei 78 (FOTO). Old Chișinău

Am (re)descoperit această casă acum vreo lună, cînd mergeam pe jos la cursurile de engleză de la ALC Buiucani. De fiecare dată cînd mă reîntoarceam pe (strada) Mihai Viteazul, această casă, ascunsă între tufișuri și copaci și scufundată în pământ, îmi provoca curiozitatea care e povestea ei. Săptămâna trecută am observat muncitori ce lucrau în jurul acesteia. Acest lucru m-a motivat să caut informații despre ea, ținând cont că nu exclud ca în viitorul apropiat să fie demolată. 

Pe harta fest.md scrie doar că e o clădire abandonată. De-abia pe harta point.md am aflat că clădirea are nr. 78, fiind plasată pe strada Sfântul Andrei. Apoi am descoperit că a fost construită în 1937, pentru ca apoi să dau de o ''mină de aur'': un forum in limba rusă de pe oldchisinau.com, în care mai mulți oamenii au scris ce știu despre această clădire.

Se pare că casa a fost locuită pînă la sfîrșitul anilor 90. Apoi, în acea casă, sau în apropierea ei, a fost găsită cadavrul unei femei decapitate, sau numai capul ei. Unii zic că ar fi fost o prostituată, alții - fiica unui procuror. Cert e că după clădirea ar fi fost abandonată, și ar fi căpătat prin împrejurimi reputația că ar fi bîntuită de fantome. Iar cei care ar intra în ea, ar fi blestemați (să moară). M-a uimit faptul că mai multe cunoștințe, inclusiv prieteni, știau de aceste povești (nu însă și eu).

În week-end-ul trecut, împreună cu un prieten, am hotărât să o explorez și să fac ceva imagini. Ce fotografii am făcut, vedeți mai jos:





 Nu am ezitat să intrăm și înăuntru:

 Soba:
 Hogeacul:
Interesant e că casa se află într-o fostă zonă mlăștinoasă, sau baltă, fapt care și explică de ce clădirea s-ar fi scufundat atât de mult în pământ. Acest lucru este confirmat și de sursa aia de apă din foto de mai jos, care nu pare că ar vrea tare ușor să dispară. Aceasta s-ar putea fi și un motiv (real) de ce casa a fost abandonată. De menționat și că la doar 200 - 400 metri de casă curge un mic râuleț, extrem de poluat și murdar, care apoi curge pe sub pământ, prin țevi.

Nu știu care sunt planurile privind aceasta clădire, dar cert e că aceasta are o arhitectură foarte frumoasă. Sau cel puțin mie îmi pare foarte drăguță. Din păcate, casa nu este înscrisă în registrul monumentelor de valoare națională sau locală din Chișinău. De aceea nu m-aș mira dacă aceasta va dispărea în scurtă perioadă. Deja rămâne de văzut ce planuri are proprietarul, sau primăria Chișinăului ce a decis pentru ea...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu